mandag den 29. juli 2013

Så købte jeg lige et par Northland mere , helt eksakt 2 stk. , store flotte planter der vil yde mange bær allerede næste år og 1 goldtraube mere.  Så glemte jeg faktisk at jeg har 2 planter stående i haven , de var mere døde end levende  og giver sikkert ikke mange bær næste år , de er også sat i potter sammen med de andre. så alt i alt har jeg 70 planter nu :-) .
Jeg leder efter en grosist i tyskland hvor jeg kan købe en masse planter billig . så jeg kan lave en opstart på ca 500 planter total .
så status er  :

60 dejlige planter af forskellige sorter.
10 af ukendt sorter , men pyt bare de giver mange og store søde bær.

12 Blue Crop
8 Reka
4 Gold Traube
2 Nui
2 Eliot
1 Draper
12 Patriot
1 Chandler
2 Duke
3 Northland
2 Aurora
1 Elisabeth
1 Jay
1 Ozarka blue
5 Hardy blue
2 Legasy
1 Bonus

Patrioten er min absolutte farvorit ren smagsmæssig , Rekaen var tæt på at være min farvoirit pga. af de tidlig store bær , men smagen er ikke helt så sød ....
så kan man spørge sig selv om hvorfor så mange sorter , jo  det ganske enkelt for at have en lang sæson og for hvis en af sorterne kikser....men også for at finde ud af hvilken sort der er bedst her...




Ingen kommentarer:

Send en kommentar